Jak sestavit inzerát na Partes.cz?

Základním předpokladem, jak úspěšně a efektivně prodat nový či použitý náhradní díl, je správné sestavení inzertního textu. Zde si popíšeme několik bodů, jak nejlépe sestavit úspěšný inzerát.

 
Nadpis inzerátu – Titulek 
Nadpis musí být poutavý stručný a výstižný. Je to prvek, kterého si potencionální ,,kupec“ všimne v první řadě a musí ho oslovit a upoutat. Při tvorbě nadpisu buďte konkrétní. Popis vůbec nemusí obsahovat slovo ,,prodám“ nebo ,,koupím“. Zda se jedná o nabídku nebo poptávku se určuje na každém inzertním serveru zvlášť.
Slova v nadpisu neskloňjte ani nečasujte. Podstatná jména uvádějte v prvním pádě. Pokud totiž někdo bude Váš inzerát vyhledávat, bude pravděpodobně zadávat výraz „Škoda Octavia“ a nikoli výraz „Škodu Octavii“.
Délka nadpisu bývá omezená, proto se musíte spokojit s prostorem do 60 znaků. Není to mnoho ale je to více než dostačující. Snažte se využít tento prostor efektivně.

Špatně: ,,Prodám motorové náhradní díly“

Špatně: ,,Prodám motorové náhradní díly na Škoda Octavia s motorem 1.8 T, a výkonem 110kw, rok výroby 1999, vše funkční“

Správně: ,,Nový přední nárazník Škoda Octavia, rok 1999″
Správně: ,,Přední nárazník Škoda Octavia“
V prvním příkladu je nadpis příliš krátky a obecný. Není tedy příliš zajímavý a poutavý. Z nadpisu nelze vyčíst, na jaké vozidlo jsou díly a o jaké díly se jedná.
U druhého příkladu je nadpis neúměrně dlouhý a je zde popsáno mnoho informací, které mohou být vypsány až v detailním popisu inzerátu.
Až třetí příklad je ve správném složení a uspořádání. Je z něho zřejmé co nabízíte. Nechybí ani popis o jaký díl se jedná a na jaké vozidlo patří.
I čtvrý příklad je správně. Je stručný, jasný a kdo chce zjistit více informací, přejde na detailní náhled inzerátu s popisem, kde se můžete s informacemi o inzerátu vyřádit.
Popis inzerátu – Text
Text jako takový, je velice důležitou součástí celého inzerátu. V popisu konkrétně a detailně popisujte inzerované zboží. Čím více relevantních informací poskytnete, tím rychleji si inzerované zboží najde svého kupce. Popište stav inzerované věci, pokud jsou patrné nějaké vady, vyfoťte je a zmiňte se o nich v popisu. Uvádějte výrobní čísla věcí nebo dílů pro lepší dohledatelnost. I veškeré parametry předmětu a její hlavní specifika.
 
Vše ale má své meze. Text inzerátu by neměl být příliš krátký, protože např. v jedné větě dostatečně nepopíšete prodávaný předmět. Ale na druhou stranu se vyvarujte příliš dlouhým slitým textům. Nikomu se nechce číst dlouhé nepodstatné informace a spíše to kupce odradí.
Optimální délka textu inzerátu je do 1000 znaků. V tomto rozsahu máte dostatečný prostor na popis prodávaného předmětu.
Snažte se zaujmout, pokud chcete Váš předmět prodat. Inzerát je svým způsobem typ reklamy a jejím hlavním účelem je oslovit a zaujmout potenciálního kupce. Snažte se vyvarovat gramatických chyb, inzerát napsaný s pravopisnými chybami nepůsobí dobře a věrohodně. Větu začínejte vždy velkým písmenem a využívejte pouze spisovné názvy (výfuk x vejfuk).
Vložení fotografií
Potenciální kupec si chce detailně prohlédnout předmět o který projevil zájem, proto je na místě inzerované zboží dobře nafotit. Nebojte se vložit, pokud Vám to server dovolí, více jak 10 fotek. Čím více detailních fotek poskytnete, tím lépe je to pro obě strany. Vkládejte foto pouze skutečné věci, kterou máte fyzicky. Je klamné a nedůvěryhodné, když nafotíte, nebo ztáhnete foto z internetu prodávané věci a vydáváte ji za svou. Když se tak stane, napište do popisu, že foto je pouze ilustrační.
Cena
Poslední a nejdůležitější faktorem je cena.
V případě, že nevíte, jak cenově ohodnotit inzerovaný předmět, máte několik možností jak cenu určit:
  1. cena dohodou – tuto variantu moc nedoporučuji
  2. cenu si nechat nabídnout – také nedoporučuji, budete se potýkat s nabídkami typu koupím za 1 kč
  3. cena za odvoz nebo zdarma – pokud nechcete za věc zaplatit a myslíte si, že někomu poslouží, zvolte jednu s variant
  4. nejlepší cesta k úspěchu je určit hned na začátku pevnou a neměnou cenu – tím odradíte spekulanty a šetřílky
Ale pozor. Dobře si zjistěte a ověřte, zda-li Vámi inzerovaný předmět má úměrnou hodnotu, za kterou ji prodáváte, i s přihlédnutím na stav a stáří věci. Pokud inzerát s neúměrně vysokou cenou umístíte např. na sociální síť, můžete se stám terčem posměchu a nadávek. Podezřelá je i velmi nízká cena za předmět, který se pohybuje běžně v jiných cenových hranicích.
Kontaktní informace
Uvádějte vždy pravdivě kontaktní údaje. Aktuální adresa, mobilní telefon a e-mail Vám usnadní a urychlí komunikaci mezi Vámi a kupcem. Pro úplnost můžete do textu inzerátu uvést obec nebo oblast, pro kterou Vaše nabídka platí. Případně můžete specifikovat také možnosti odběru nebo způsob dodání Vašeho předmětu.
Závěr: Při dodržení výše uvedeného postupu, máte velkou pravděpodobnost na úspěšný prodej předmětu.
A nezapomeňte, každá věc má svého kupce.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *