Jak na Drifting
Baví Vás projíždět zatáčky bokem ve velkém stylu ale pořád se Vám nedaří docílit dokonalosti v průjezdu zatáčkou? Máme pro Vás pár rad, které Vám pomůžou získat označení drift king
Drifting! Každý o něm mluví a každý si už vyzkoušel v zatáčce zatáhout ruční brzdu, aby se mu auto rozhodilo a mělo aspoň náznák jízdy bokem. Ale z drtivé většiny to bylo auto s předním náhonem a jak jistě víte, s tím pěkný dlouhý drift zkoušet ani pořádně nelze.
Drift vznikl v polovině 60. let v Japonsku na ilegálních závodech zvaných Touge, které se odehrávají na spletitých horských silnicích. Šlo především o to, projet určitý úsek co nejrychleji a drift sloužil pouze k blokování soupeře.
Drift je vlastně řízený přetáčivý smyk. Základem pro plynulý dlouhý drift je mít vozidlo se zadním náhonem např. BMW, Toyota nebo námi doporučený Nissan 200 SX s dostatkem koňských sil a nejlépe se samosvorným diferenciálem, který rovnoměrně přenáší sílu na obě zadní kola nebo nápravy.
Optimální výkon pro drifting by měl být nad 250 koňksých sil, aby se vozidlo utrhlo v zatáčce pouhým přidáním plynu a tím se korigoval celý drift.
Jinými slovy… když se auto začne v driftu přetáčet, uberete plyn a když se začne rovnat zase plyn přidáte. Tím určujete drift, takže výkon je nezbytně nutný stejně jako zadní pohon.
Kdo viděl někdy profesionální drifting, přišlo mu to jednoduché, vypadá to, jakoby se auta volně klouzala po závodní dráze. Ale opak je pravdou! Roky tréninků, stovky driftem naježďených kilometrů, spousta zničených aut a nesčetné množství spálených pneumatik. Tím si prošel každý profesionální drifter a závodník.
Jen silné auto nestačí! Většina mladých neskušených řidičů si myslí, že když dostanou od tatínka nadupané BMW, budou hned pány vesmíru a každou zatáčku si budou jen tak projíždět stylovým driftem a ohromovat tak okolí.
Bohužel tyto situace končí v lepším případě zmuchlanými plechy. Takže je potřeba nejdříve se spřátelit s vozidlem, perfektně ho ovládat a na nějakém opuštěném plácku si zkoušet první své drifty. Věřte, že se Vám to vyplatí než začnete ohromovat okolí.
Před zkoušením driftu nezapomentě vypnout své elektronické pomocníčky jako je ESP, ASR a další stabilizační systémy, které by Vám zasahovali do řízení. Ideální pro začátek je před zátačkou rozjet vozidlo na 70-80 km/h, nepatrně sešlápnout brzdový pedál, čímž se odlehčí zadní náprava a při správném načasování a sešlápnutí plynu už budete pouze volantem určovat Váš drift. A vy se budete pomalu ale jistě posouvat k cílenému řízenému driftu. Opravdu zkušení ,,drifteři“ dokáží řízeně driftovat v rychlosti i nad 200 km/h.
Pak už stačí jen zkoušet, trénovat, posouvat své hranice a po spousty a spousty defektech, utržených kolech, rozbitých částí karoserie, a hlavně když Vám zbydou peníze a nadšení, se možná budete bavit po městě stejně jako tento mistr v BMW M5 3.8l a 340 PS viz. video.