Jak postupovat při výměně čelního skla
Víte jakým způsobem postupovat při poškození a následné výměně čelního skla? Co vše je potřeba, aby pojišťovna uhradila celou pojistnou událost co možná nejrychleji a nedocházelo ke zbytečným průtahům?
Tuhle situaci zná jistě každý z nás! Jedete za osobním vozidlem, náklaďákem nebo autobusem a z nenadání odletí malý kamínek a přistane, kde jinde, než právě na vašem čelním skle. Je to nepříjemná a mnohdy lekavá situace. Ale i v této chvíli je třeba zachovat klid a pokud možno zaznamenat registrační značku vozidla, které vám škodu způsobilo. Je-li to možné, pak je nejlepší ihned upozornit řidiče a řešit problém sepsáním zápisu o poškození. Tento krok je velice důležitý při následném řešení škodné události.
Bezprostředně po tomto kroku je třeba, aby účastník silničního provozu, který vás poškodil, náhlásil tuto událost svojí pojišťovně, která se bude následně řešením této pojistné události zaobírat. Vaší ,,nehodě“ pak bude touto pojišťovnou přiděleno číslo pojistné události. Ta je v tomto případě hrazena ze zákonného pojištění. Tato nepříjemnost nestojí poškozeného, s vyjímnkou času stráveného v autoservisu, nic.
Ne vždy je však průběh takto hladký a ne vždy se viník dohledá. Je dobré tedy počítat s touto možností a sjednat si včas havarijní pojištění, které pokryje výměnu čelního skla. V drtivé většině případů se havarijní pojištění sjednává s předem dohodnutou spoluúčastí např. 5% z celkové částky minimálně 5.000 Kč nebo 10% minimálně 10.000 Kč.
Počítejte tedy raději s tím, že servis, ve kterém bude výměna provedena, po vás bude tuto částku při převzetí vozidla požadovat. Pojišťovny dnes také nabízejí připojištění čelního skla bez spoluúčasti.
A jak vyberete dobrý servis? Nejlepší možností je svěřit výměnu skla do rukou firmy, která se na výměnu skel specializuje, protože při neodborné demontáži a montáži skla se mohou následně projevit nepříjemnosti, jako je např. zatékání do vozu.
Vámi zvolený servis by měl být zároveň i smluvní partner pojišťovny, která pojistnou událost likviduje. Servis za vás ve většině případů vyřídí celou pojistnou událost. Stačí vám doložit do servisu číslo pojistné události, aby se mohlo začít s výměnou.
Je také třeba doložit velký technický průkaz, pokud je vozidlo na leasing je třeba doložit devinkulaci, což je písemný souhlas leasingové společnosti k proplacení pojistého plnění ve prospěch servisu nebo klienta. V poslední řadě je třeba zplnomocnit písemně servis, aby mohl pojistnou událost vyřešit za vás.
Před výměnou skla je nutné poškozené vozidlo do autoservisu přistavit, aby mohl servis objednat správné čelní sklo. Není to jednoduché, typů a variant je mnoho např. tonované, atermické, s clonícím pruhem, s dešťovým senzorem apod.
Pokud je vozidlo staršího data výroby, servis zvolí objednání čelního skla od neoriginálního dodavatele, protože v případě, že by servis na starší vozidlo dodal originální čelní sklo, pojišťovna by mohla provést amortizaci, což je v podstatě opotřebení věci v důsledku jejího používání. V tomto případě nemusí pojišťovna proplatit celou nárokovanou částku a pokrátí pojistné plnění.
Pokud budete mít problém s výběrem vhodného autoservisu obratťe se na nás a my vám rádi poradíme, který autoservis bude nejlepší právě pro vás a váše vozidlo! Jsme tu pro Vás – Partes.cz