Turbo kruhové objezdy
Řada z Vás se již jistě setkala s moderními turbo kruhovými objezdy. Jde vlastně o běžné kruhové objezdy s tím rozdílem, že tu jsou vyvýšené dělící ostrůvky mezi jednotlivými pruhy, tudíž nemůžete svévolně přejíždět z vnější strany na vnitřní a naopak.
Málokterý řidič projel napoprvé turbo kruhový objezd, aniž by se musel vracet, nebo nepřejel vyhrazovací ostrůvek.
Já jsem nebyl výjimkou. Při prvním nájezdu na turbo kruháč jsem se zařadil do špatného pruhu a už jsem neměl možnost na přejetí do vnitřní strany a turbo kruháč mě po obvodu vyvedl jinam, než jsem zamýšlel. Nezbylo nic jiného, než se otočit a vše si zopakovat. Na podruhé už jsem byl chytřejší a správně jsem si najel a už konečně vyjel, kde jsem chtěl ale vidím v tom jen ztížení pro řidiče.
Obdivuji řidiče nákladních vozů nebo autobusů, když na své trase potkávají tyto překážky. Samozřejmě dělící ostrůvky po krátkém čase užívání jeví známky velkého poškození, protože při nájezdu na vnitřní stranu turbo kruháče je velmi málo nájezdového místa a především objemnější vozy mají potíž, aby se zadnímy koly vyhli ostrůvku.
Nadruhou stranu turbo kruháče jsou velmi bezpečné oproti běžným objezdům, neumožňují přejíždění na kruhové objezdu z vnější strany na vnitřní a tím eliminují možnost středu s jiným účastníkem silničního provozu.
Je ale řešení vyvýšených obrubníků mezi pruhy v kruhovém objezdu dobré? Kolik aut bude odřených, kolik řidičů naštvaných, protože se nebudou moci ,,vymotat“ z bludného kruhu?
Položme si otázku, zda-li jsou ,,Turbo kruháče“ to správné řešení?
Nemyslím si, že jsou úplně nesmyslné ale měli být navrženy pro větší funkčnost a jednoduchost.
Zajímá nás, co si myslíte vy o staro-nových turbo kruhových objezdech? Podělte se o Vaše názory a vyjádřete se pod tímto příspěvkem.