Úpravy řídících jednotek – Chiptuning

Chcete být rychlejší a ještě k tomu chcete jezdit úsporněji? Zkuste chiptuning a dostaňte ze svého plechového miláčka maximum.

Chiptuning

S příchodem krásného počasí se v každém z nás, kdo miluje agresivnější jízdu probouzí touha po adrenalinu. Pokud máte auto delší dobu, víte jak funguje a jaké má limity. Ale jsme lidé a chceme pořád víc a víc a běžný výkon našeho, jak sportovního nebo všedního vozu v nás nevzbuzuje po čase nadšení!?

Chce to tedy posunout hranice možností a oslovit nějakou odbornou firmu, která se specializuje na úpravu řídících jednotek nebo na přestavby a úpravy motorů. Partes.cz proto pro Vás navštívilo firmu TDI CHIP, která se přímo specializuje na úpravu řídících jednotek. Zde můžeme pochválit především profesionální přístup, ochotné jednání, precizně odvedenou práci a ve výsledku příznivou cenu.

tdi CHIP je jedinou firmou v ČR, která se specializuje úrpavou řídících jednotek prostřednictvím metody online ladění. Za pomoci speciálního vybavení EVC OLS300 upravují benzínové motory s jednotkami BOSCH ME3, ME5, ME7, Siemens a další v reálném čase, kdy se mění parametry řídící jednotky za chodu motoru. Samozřejmě metodou online ladění lze upravovat i naftové motory. Tento způsob ladění motoru online metodou se osvědčil především v preciznosti úprav a velmi tím zvýšil úroveň v oblasti úprav motorů.

Pokud Vám nestačí pouze úprava řídící jednotky, firma TDI CHIP Vám může nabídnout hned několik možností, jak upravit motor k vysokým výkonům. Lze toho dosáhnout např. výměnou turbodmychadla, vstřiků, výfukového potrubí nebo intercooleru.

Chiptuningem se poté sladí optimální nastavení motoru, protože po výměně těchto komponentů, které nejsou samozřejmě ze seriové výroby, bude čelit motor úplně jiným tlakům a hodnotám než doposud. Je tedy nutné, vše doupravit tak, aby bylo funkční a mělo požadovaný efekt.

Řídící jednotka

Navýšení výkonu chiptuningem je u každého vozu individuální. Maximální bezpečný nárůst výkonu je mezi 5 až 40% a v případě, že nejsou žádné koplikace trvá úprava 60-120 minut. Hodně po foréch diskutovaná spotřeba dle zkušeností úpravce klesne o 0,7l až 1,5l/100 km záleží na stavu, typu a motorizace vozilda.

Před jakýmkoliv zásahem do motorové části se nejprve změří na válcové brzdě aktuální výkon motoru. Tím zjistíte aktuální výkon před úpravou a po úpravě, aby byl patrný nárůst výkonu. Na grafu, který obdržíte je výkonnostní křivka před a po úpravě a dále jsou tam vyčíslené hodnoty kroutícího momentu a koňských sil. Mimo jiné na válcové zkušebně výkonu se při měření mohou projevit nějaké nečekané vlivy, který by mohli zkomplikovat úpravu motoru např. závada na vstřikovacím ústrojí.

Rada na závěr : pečlivě zvážit výběr úpravců. Na českém trhu se jich prezentuje celá škála ale profesionální práci odvádí jen hrstka z nich. V případě špatné úpravy můžete počítat s velmi nákladnou opravou a nebo v horším případě odvoz na autovrakoviště nebo rozprodáním na náhradní díly.

Štítky:

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *