VW Golf R400 – ukrutně silný a rychlý hot hatch

VW Golf R400 tuto číslovku nemá v názvu náhodou. Jeho výkonnostní hodnoty jsou neuvěřitelné, jeho vzhled ohromující a ten, kdo se stane majitelem tohoto kousku, už nebude chtít nikdy nic jiného.

VW Golf R400

Teprve nedávno představila automobilka VW v Pekingu nejostřejší golf všech dob. Tento velmi očekávaný model vzbudil i ve mě velkou touhu. No ale řekněte sami koho nechá v poklidu výkon 294KW/400 koní v malém hot hatchi?

Golf R400 je poháněný 2.0 TSI přeplňovaným motorem, který má v sobě geny soutežního motoru WRC. Při sešlápnutí plynu k podlaze Vás R400 na 100km/h raketově vystřelí za 3,9 což je o jenu vteřinu rychleji než ,,obyčejný“ Golf R. Takže máte k dispozici 200 koňských sil na litr zdvihového objemu. Tento specifický výkon dosahuje úrovně supersportovního vozu.

motor R400

Motor R400

Pokud bude možnost R400 pořádně protáhnout na delší trase pustí Vás až k rychlosti 280 km/h, kde je rychlost elektronicky omezena. Samozřejmě na přání a za mírný příplatek po úpravě elektronického omezovače můžete atakovat rychlost 300 km/h.

Poměr váha výkon je perfektní, pouze 3,55 kg/koně. Díky lehké dvouspojkové převodovce a nízké hmotnosti karoserie váží Golf R 400 včetně pohonu všech kol jen 1420 kg. Navíc trvalý pohon všech kol Volkswagen 4Motion patří mezi nejúspornější systémy svého druhu. Kromě toho je Golf ve verzi R 400 také mimořádně aerodynamický. Je vidět že společnost Volkswagen R GmbH, která se specializuje na sportovní vozy značky VW odvedla skvělou práci.

Sportovní podvozek u super nová kola. Podvozek modelu Golf R, byl použit i v golfu R400, díky nižší světlé výšce o 20 mm oprtoti základnímu golfu, nemusel být podroben změnám díky svým velkým rezervám. Obě verze Golfu R mají vpředu vzpěry McPherson se spodními trojúhelníkovými příčnými rameny a vzadu modulární víceprvkovou nápravu.

Nová designově vyladěná 19″ kola, byla navržena tak, aby výkoněji ochlazovala brzdovou soustavu.

R400

Pohled na LZ část R400

Designéři rozsáhle přepracovali design studie Golf R 400. Aby bylo možné namontovat 19″ kola, musela být karoserie rozšířena o 20 mm. Citronově žluté linie dodávají golfu ve spojení s agresivními tvary krásný první dojem. Různě provázané úhlíkové prvky po celém vozidle ještě přidávají na kráse a hlavně funkčnosti a lehkosti.

Dvě leštěné koncovky s průměrem 110 mm jen podtrhují ojedinělý dojem při pohledu ze zadní části. Možná maličkost, co se mi hodně líbí a která byla dosud k vidění např. u nejnovějších vozů BMW, je zapuštěná lišta s LED diodami třetího brzdového světla, která je zasazena do střešního spojleru na konci černé střechy.

Výfuky R400

Koncovky výfuku R400

Skořepinová sedadla očalouněná Alcantarou a karbonovou kůží je úžasným designovým spojením, kterému přijde na chuť každý kdo usedne do R400. Vše podtrhuje vyšité logo R, kterému podle mě chybí vyšitá číslovka 400, aby byl dojem úplný, protože podobně vizuelní sedadla s vyšitým logem R jsou i v ,,obyčejném“ golfu R.

Sportovní sedadla

Skořepiny v R400

Řidič má vše na očích! Ve výplních dveří a na přístrojové desce je kvidění ozdobné obložení z uhlíkového kompozitu. Jak z venkovního pohledu, tak i uvnitř nalezneme mnoho citronově žlutých linií. Karbonovou kůží je potažen i sportovně tvarovaný multifunkční volant. Tachometr je zakončen číslovkou 320 km/h. Ucelený dojem zakončuje dominantní satelitní navigace.

palubní deska R400

Interier R400

Závěr : perfektní, dokonalé do nejmenších detailů, nic více není třeba dodávat!!!

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *