Nemáte stále přezuto na zimní pneu? Neriskujte!

Od 1.listopadu máme ze zákona povinnost přezout na zimní pneu s odpovídajícím zimním dezénem a dostatečným vzorkem.

Pneuservisy praskají ve švech, ale i přes zákonnou povinnost mít zimní pneumatiky, čeká spousta motoristů s přezutím na první námrazu nebo sníh, to ale bývá pozdě a v lepším případě hrozí tučná pokuta.

Bohužel Vám neporadím, jak se každoročnímu přezouvání vyhnout, ale můžu Vám pomoci s výběrem té správné pneumatiky na zimu.

Základní informace o zimních pneumatikách:

Jak zvolit správné zimní pneumatiky?

Při výběru pneumatik vycházejte z údajů uvedených ve velkém TP a podle rozměru disků, na které budete pneumatiky obouvat. Každá pneumatika má na sobě potřebné informace, které potřebujete vědět pro správný výběr na Vaše vozidlo.

Detailní popis pneu

Jak jsou pneumatiky označovány a co každé označení ve skutečnosti znamená vidíte na obrázku.

Jaký je rozdíl mezi označením M + S a označením sněhovou vločkou?

Ve stručnosti, velký. První označení M + S (mud+snow, tedy bláto+sníh) je normováno evropskou legislativou a označuje zimní pneumatiky, nicméně není žádná vhodná definice, jaké vlastnosti musí mít takto označená pneumatika ve skutečnosti. Oproti tomu pneumatika označená pouze symbolem sněhové vločky, popř. symbolem sněhové vločky na pozadí hor musí splňovat minimálně vlastnosti pro nasazení do sněhu.

Zimní pneumatiky mají měkčí směs, která má nejlepší vlastnosti při teplotách pod 7°C. Mají mnohem lepší trakci na sněhu a ledu i než ty nejlepší letní pneumatiky.

 

2-h300-w300

Energetický štítek na pneumatikách

Každá nová pneumatika musí být polepena energetickým štítkem, který udává tři důležité základní informace:

  1. Úspora paliva
    Míra valivého odporu pneumatiky, která má vliv na efektivitu spotřeby paliva vozidla. Hodnotí se od A (nejvyšší hodnocení) do G (nejnižší hodnocení).
  2. Přilnavost za mokra
    Hodnota schopnosti pneumatiky brzdit na mokré vozovce. Přilnavost za mokra se hodnotí od A (nejvyšší hodnocení) do F (nejnižší hodnocení).
  3. Hlučnost
    Vnější hluk vydávaný pneumatikou se měří v decibelech. Třída hlučnosti pneumatik je uvedena v podobě černých zvukových vln v počtu od jedné (tiché) do tří (hlasité).

 

Po výběru a koupi správných pneuamatik Vás už čeká jen přezutí. Pokud jste kola měli uskladněné doma a rozhodli jste se, že si celá kola přehodíte na vozidlo svépomocí, určitě je nechte v servisu před nasazením zpět na automobil důkladně vyvážit. Nebo využijte služeb autoservisů a nechte si kola přezout od profesionálů. Ale v případě, že máte nové nebo použité pneumatiky, které potřebujete nazout na disky, bez přezouvačky autoservisů se neobejdete.

Jak správně skladovat pneumatiky?

Když už máte konečně přezuto a Váš autoservis Vám nenabízí možnost uskladnění pneumatik v servise, nezbývá nic jiného, než pneumatiky nebo celá obutá kola uskladnit doma nebo v garáži. V případě, že plánujete skladovat pneumatiky obuté na discích, nejlepší možnost je vyskládat na sebe do komína. Pneumatiky bez disku pak skladujte postavené vedle sebe.

Najděte pro ně tmavé a suché  místo bez průvanu. Teplo, slunce a průvan jim nedělá dobře a tyto faktory bývají často příčinou předčasného stárnutí. To se projeví formou drobných trhlin na povrchu. Určitě by neměly přijít do kontaktu s produkty, které jsou vyrobeny z ropy (oleje, maziva, PHM apod.). Ty totiž způsobují houbovitost a ztrátu elastických vlastností.

Nabídku nových i použitých pneumatik všech značek naleznete na zimní pneu-Partes.cz

Ve video ukázce můžete vidět, jak velký je rozdíl mezi zimním a letním obutím na sněhu.

 

 

Štítky:

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *