Výlet na mistrovství světa Rallycrossu Velká Británie, Lydden Hill 2014

Partes.cz se pro Vás vydalo do Velké Británie na mistrovství světa v rallycrossu a přináší Vám spoustu zajímavých poznatků.

Závodní legendární speciál

Výlet započal odjezdem z Českých Budějovic osobním vozem, odkud jsme vyrazili v odpoledních hodinách směr Praha, kde jsme naložili čtvrtého člena posádky a vydali se směle směr přístav Calaise. Tato první část cesty probíhala, i přes páteční provoz, v poklidu.

Cestou jsme obdivovali nesčetné množství větrných elektráren v Německu a v Belgii nás zaujali osvětlené dálnice. Ve Francii, v přístavu Calaise, jsme prolomili jazykovou bariéru a šli jsme si objednat palubní lístek na trajekt, který stál pouhých 144 euro, což je v přepočtu na naše cca 3960 Kč. Po nalodění nás čekala cesta dlouhá cca 1,5 hodiny. Jak už to tak bývá, při našem štěstí začalo hned pršet, ale ani to nás neodradilo od dobré nálady a vidiny nezapomenutelné podívané.

Po příjezdu na anglickou půdu nás překvapili usměvaví a velice vlídní angličné, kteří nás po příjezdu pozdravili v našem rodném jazyce. Překvapilo nás, jak jsou angličané pozitivně naladění a vlídní. Poté jsme se přesunuli na závodní okruh Lydden Hill.

Po dlouhém čekání v nekonečné frontě na lístky, které stáli cca 1300 Kč, jsme se utábořili v depu u našich závodících přátel, kde jsme se poté ubytovali a šli jsme vesele pozorovat volné a treninkové jízdy.

Kromě hlavního programu jsme se těšili i na doprovodný program, na kterém se představili historické závodní vozy skupiny ,,B“ jako např. Audi S1 quattro nebo Ford RS 200.

Dalším bodem doprovodného programu byla drifterská show, kde se nám předvedl např. Nissan Skyline R34, který nás, už kvůli filmu Rychle a zběsile, zaujal nejvíce.

Při procházení areálu závodiště jsme se nejvíce zdrželi u stanu s legendárními vozy, kde byly k vidění skvosty jako jsou Ford RS 200 nebo Peugeot 405 Pikes Peak, který řídil v historii legendární závodník Ari Vatanen.

Po sobotních rozjížďkách jsme se přemístili do depa, kde jsme kladně hodnotili celý den a samým vyčerpáním v ranních hodinách usnuli.

Druhý den nás probudilo slunce a především burácivý zvuk nadupaných motorů a my jsme věděli, že nás čeká nezapomenutelný zážitek. Po výborné snídani jsme se přesunuli na trať, kde jsme z předchozího dne měli zabraná místa.

Závody byly plné nečekaných událostí a zvratů, kdy některé vozy začaly nečekaně hořet. Tragicky vypadal požár Fordu RS 200, který řidil Sir Doran, který je mimo jiné majitel závodního okruhu. Naštěstí  vše dobře dopadlo a Doran vyvázl z nečekaného požáru bez vážnějších zranění.

V nejsilnější divizi mají vozy výkon od 600 koní a 900 Nm a dosahují zrychlení z 0-100 km/h od 2,4 sekund. Není tedy divu, že při těchto výkonech mají tyto sportovní unikáty tendence vzplanout.

Finálové jízdy byly velice napínavé až do poslední chvíle. Bylo zde k vidění i české zastoupení. Nejlepším výsledkem české výpravy bylo 6.místo, které vybojoval Ondřej Smetana.

Po třinácti hodinové zpáteční cestě jsme se cítili vyčerpaní, ale naše nadšení nás neopustilo. Takže určitě můžeme celé mistrovství ve Velké Británii jen doporučit. Partes.cz.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *